برگزاری جشنواره ریواس در ریوش
04 اردیبهشت 1402 - 23:48
شناسه : 609
با حضور مهمان خارجی رئیس اداره میراث فرهنگی کوهسرخ گفت: برای سومین سال متوالی جشنواره ریواس با حضور چهار هزار نفر به ویژه میهمانانی از کشور ترکیه و دیگر شهرها در کوهسرخ برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری اخبارکاشمر به نقل از رسانه کوهسرخ ، رضا ربیعی گفت : به دلیل اینکه جشنواره ریواس امسال مصادف با ماه مبارک رمضان و چند روز تعطیلی بود جشنواره متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار شد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه امروز استقبال بسیار خوبی از این جشنواره شد به طوری که میزبان میهمانانی از شهرهای مشهد، اصفهان، یزد و به خصوص کشور ترکیه بودیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ با بیان اینکه در کنار جشنواره ریواس سبزی‌های محلی منطقه نیز عرضه شد، تصریح کرد: اهالی منطقه از ابتدای اسفندماه سال قبل محصول ریواس را به اصطلاح محلی چال در ارتفاعات کرده و در فروردین‌ماه نیز آن را برداشت می‌کنند.

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود ظرفیتی که شهرستان کوهسرخ در حوزه سبزی‌های کوهی به خصوص ریواس دارد به تمامی مردم ایران شناسانده شود.

ربیعی گفت: اگرچه ریواس را در خراسان رضوی فقط در نیشابور و کوهسرخ داریم اما بهترین ریواس کشور را به لحاظ کیفیت و بیشترین میزان این محصول را در این شهرستان داریم.

وی از وجود ۱۲ غرفه فروش صنایع‌دستی و سوغات و ۱۵ غرفه فروش سبزی‌های بومی و محلی و ریواس خبر داد و افزود: در حاشیه این جشنواره شربت ریواس، آش زِزِ، آش رشته و آش کوریا و دیگر محصولات منطقه به حاضران ارائه شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ اجرای موسیقی محلی را از برنامه‌های جنبی جشنواره اعلام کرد و گفت: تلاش می‌شود آش کوریا مختص شهرستان کوهسرخ و روستای کریز به ثبت برسد.

وی اظهار کرد: در راستای رونق بیشتر گردشگری کشاورزی شهرستان کوهسرخ به زودی جشنواره صیفی‌جات، جشنواره آلو، گردو و جشنواره لبنیات برگزار می‌شود.

ربیعی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین تولید گوجه فرنگی و لوبیا سبز در منطقه مختص شهرستان کوهسرخ است، تلاش می‌شود برای شناساندن این محصولات جشنواره‌ای در شهرستان برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: تا پایان شهریورماه جشنواره گردو، جشنواره بادام، جشنواره آلو، صیفی‌جات و لبنیات و همچنین جشنواره حلوا مغزی را برای زمستان برگزار خواهیم نمود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ یادآور شد: سومین جشنواره منطقه‌ای ریواس با حضور ۴۰۰۰ نفر از شهرهای مختلف خراسان رضوی و همچنین اصفهان، یزد و کشور ترکیه نیز برگزار شد.

امین شهردار ریوش و مسئول برگزاری این جشنواره نیز گفت: شهرستان کوهسرخ از مناطق خوش آب و هوای خراسان رضوی است که گردشگری از مهمترین ظرفیت های آنست و ما بر تقویت بیش ازپیش این ویژگی تاکید داریم.

محمد امین افزود: گیاهانی همانند زِزِ، کُمای، پیاز کوهی و آویشن محصولات خاص این شهرستان هستند و برگزاری جشنواره هایی این چنین برای عرضه این محصولات لازم است.

وی گفت:در ۱۲۰ غرفه این جشنواره علاوه بر ریواس، گیاهان دارویی، پیاز کوهی، زِزِ، کُمای و دمنوشهای گیاهی و انواع محصولات و نان های محلی نیز عرضه شد.

انتشار : دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری اخبار کاشمر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.