دفتر گمرک کاشمر راه اندازی میشود
12 اردیبهشت 1402 - 22:05
شناسه : 690
ناظر گمرکات خراسان رضوی با اشاره به رایزنی ها و موافقت های انجام شده، گفت: دفتر گمرک کاشمر به زودی در این شهرستان راه اندازی می شود.
ارسال توسط : منبع : فارس
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری اخبار کاشمر به نقل از خبرگزاری فارس، جواد جعفری در نشست فعالان اقتصادی منطقه ترشیز با اشاره به ظرفیت های کشاورزی، صنایع، معادن و واحدهای تولیدی در حوزه صادرات و پیگیری مسولان شهرستان مبنی بر ایجاد دفتر گمرکی در کاشمر، افزود: در این زمینه مکاتبات اولیه انجام شده است و به زودی با فراهم شدن زیرساخت در شهرستان، دفتر گمرک کاشمر احداث و شروع بکار می کند.

 ناظر گمرکات خراسان رضوی و مدیر کل گمرک مشهد ادامه داد: با توجه به موافقت گمرک، در صورت تامین زیرساخت‌ها و امکانات اولیه دفتر گمرک برای ارائه خدمات گمرکی با اولویت صادرات در کاشمر مستقر می شود.

وی ادامه داد: ایجاد گمرک تنها موضوع صادرات نیست، لذا ضروری است در ادامه و برای گسترش فعالیت دفتر گمرک باید ساز و کارهای مرتبط برای صدور مجوز، قرنطینه و… فراهم شود.

ناظر گمرکات خراسان رضوی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده در بحث واردات واحدهای تولیدی، تصریح کرد: تولیدکنندگان در این زمینه می توانند از امکانات انبار اختصاصی استفاده کنند و از این طریق تشریفات گمرکی در محل واحد تولیدی انجام شود.

وی با اذعان به اینکه ورود موقت محصولات کشاورزی در اختیار کمرگ نیست، تصریح کرد: موافقت اولیه و اصلی در حوزه محصولات کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی است و تنها با امور عملیاتی و فیزیکی در حیطه وظایف گمرک است.

فرماندار کاشمر نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منطقه ترشیز در زمینه تولیدات محصولات مختلف حوزه صنعت، کشاورزی و معادن برای تسهیل و تسریع برای صادرات، گفت: قطعا ایجاد و راه اندازی دفتر گمرک می تواند تا حدودی از مشکلات واحدهای صادرکننده محصولات را فراهم کند.

امیر دایی صراف با بیان اینکه به دنبال برنامه ریزی برای ایجاد ۵ زنجیره به صورت خاص هستیم، بیان کرد: با توجه به اینکه فرش کاشمر جزو ٩ فرش ثبت شده جهانی است و بیش از ٢ هزار نفر در این حوزه فعالیت دارند، راه اندازی زنجیره فرش جزو اهداف و اولویت هاست تا با راه اندازی صنایع پایین دستی علاوه بر ایجاد اشتغال بتوانیم، زمینه افزایش تولیدات باکیفیت و صادرات بیشتر آن را فراهم کنیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در کاشمر و نیاز سالانه ٢ تن گیاه دارویی این مجموعه، بر ضرورت تکمیل زنجیره این چرخه تاکید کرد و یادآور شد: فرت بافی یکی از صنایع دستی منطقه است، که تاکنون نیز ٣٠٠ نفر در این زمینه آموزش دیدند، که امیدواریم با تکمیل چرخه شاهد افزایش میزان اشتغال و تولیدات آن باشیم.

فرماندار کاشمر با اذعان به اینکه وجود کارخانه بذر پنبه کشور در کاشمر و کارخانجات نساجی در بردسکن را یکی از مزیت های رقابتی پنبه در منطقه عنوان کرد و با تاکید بر ایجاد زنجیره این محصول، افزود: قطعا ایجاد دفتر گمرک در کاشمر می تواند علاوه بر رفع دغدغه تولید ۶٧ هزار تن محصولات باغی و ۶٢ هزار تن محصولات زراعی و نیز فعالیت ۵٩ واحد صنایع تبدیلی، زمینه را برای تشویق و فعالیت بیشتر تولید کنندگان را مهیا کند.

  در این جلسه تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی و فعالان بخش کشاورزی به بیان دغدغه ها و مشکلات شان در حوزه واردات مواد اولیه، تجهیزات و صادرات محصولاتشان پرداختند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری اخبار کاشمر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.