کشف و معدوم‌سازی بیش از ۲ تن مواد غذایی در کوهسرخ
17 فروردین 1402 - 17:44
شناسه : 567
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خبر داد رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهسرخ از کشف و معدوم‌سازی بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در این شهرستان خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

عمید شمسایی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: از یکم تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال آمار مراجعین به مراکز خدمات درمانی ۴۵۲۰ نفر بوده‌ که شامل ویزیت پزشک، دندان‌پزشک، آزمایشگاه، ویزیت‌های سرپایی می‌شود.

وی آمار مراقبت واکسیناسیون کودکان را ۳۷۵ مورد و مراقبت از مادران باردار را ۴۴۹ مورد اعلام کرد و گفت: طی این مدت ۱۳ مورد حیوان گزیدگی داشتیم که ۶۵ دوز واکسن هاری تزریق شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهسرخ با اشاره به اینکه واحد مبارزه با بیماری‌ها ۱۰ مورد بازدید ستادی داشته‌اند، تصریح کرد: مرکز جامع خدمات سلامت شهری ریوش و اوندر از جمله مراکز فعال در ایام تعطیلات بوده‌اند، در سایر روزها نیز تمامی اکیپ‌ها از جمله خانه‌های بهداشت، مراکز بهداشت درمانی، اورژانس و… فعال بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به رغم اینکه آمار مراکز تهیه توزیع شهرستان ۳۷۶ مورد هستند اما نیروهای واحد بهداشت محیط از این اماکن ۳۷۹ مورد بازدید داشته‌اند. در واقع از برخی اماکن به دلیل مشکلاتی که داشته‌اند دو مرتبه بازدید شده است.

شمسایی عنوان کرد: طی ۱۳ روز نوروز امسال تمامی ۱۸۴ مرکز حساس عرضه مواد غذایی و ۴۱ اماکن حساس عمومی مانند مساجد، اقامتگاه‌ها و … بازدید شده‌اند.

وی صدور ۳۱ مورد اخطاریه و معرفی به دادگاه، سه مورد پلمب مغازه‌های تهیه و توزیع مواد غذایی را بخشی از نتایج این بازدیدها اعلام کرد و گفت: در شهرستان کوهسرخ ۸۱ مورد اماکن عمومی داریم که برای ۲ مورد از این اماکن اخطاریه به دادگاه صادر شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهسرخ همچنین افزود: در این مدت ۲۰۵۸ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف یا تاریخ مصرف گذشته در شهرستان کشف و معدوم شد، همچنین ۲۹ مورد بازدید مشترک با تعزیرات و اصناف و نیروی انتظامی و… انجام شده است.

وی با اشاره به انجام ۱۷ مورد بازدید از سامانه‌های آب‌رسانی شهری و روستایی شامل چاه‌های آب‌رسانی، تصریح کرد: در این مدت از ۵۶۹ مورد کلرسنجی انجام شده ۵۶۳ مورد آن و همچنین نتیجه تمامی ۵ مورد نمونه‌برداری میکروبی آب مطلوب بوده است.

شمسایی یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروز دو اکیپ اورژانس در ابتدا و انتهای شهر ریوش مستقر بوده‌اند و مراکز اورژانس هم در ایام تعطیلات خدمت‌رسانی داشته‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری اخبار کاشمر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.