کلاهبرداری ۷۰۰ میلیون ریالی با ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا
03 دی 1402 - 15:29
شناسه : 1204
فرمانده انتظامی شهرستان كاشمر از دستگیری متهمی خبر داد که با ترفند ارسال پیامک سامانه ثنا از یک شهروند 700 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.
ارسال توسط :
پ
پ

سرهنگ” حسن مشهدی ” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در پی ارائه مرجوعه قضائی از سوی یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش، پی گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد از طریق لینک جعلی پیامکی مبنی بر این که” علیه شما در دادسرای عمومی و انقلاب شکایت شده و جهت مشاهده متن شکواییه می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید” بر روی لینک مربوطه کلیک کرده و اطلاعات حساب کارت بانکی‌ خود را در محل مشخص شده وارد و بعد از آن پیامک طی ۲ مرحله از حسابش ۷۰۰ میلیون ریال برداشت شده است.

سرهنگ مشهدی اظهار داشت: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا در همان ساعات ابتدایی کل مبلغ کلاهبرداری شده که صرف خرید اینترنتی شده بود قبل از عملیات پولشویی بلوکه و طی عملیاتی به حساب مالباخته عودت داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر با اشاره به دستگیری متهم با نیابت قضائی در یکی از استان های غربی کشور، خاطرنشان کرد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه فاقد لینک می‌باشد و چنانچه افراد پیام‌هایی تحت ابلاغ الکترونیک قضائی دریافت کردند که در آن پرداخت مبلغی، هر چند کم درخواست شده بود، بدانند پیام جعلی است.

این مقام انتظامی با اشاره به این که پیامک ثنا از سر شماره شخصی ارسال نمی‌شود و سرشماره Adliran تنها مرجع معتبر پی گیری است خاطرنشان کرد: افراد در صورت مشاهده این گونه پیام‌ها آن را حذف کنند.

سرهنگ مشهدی در پایان از شهروندان خواست؛ در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری اخبار کاشمر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.